VISI archief

Na afronding van een project in VISI wil je nog steeds op elk moment toegang hebben tot de informatie uit het project, bijvoorbeeld voor Asset Management / Beheer. Om dit mogelijk te maken levert Bakker&Spees een archief export. Hiermee kun je op je eigen gemak, zonder speciale software het archief altijd bekijken en dat met dezelfde samenhang die je kent uit VISI.

Na afronding wordt een exportbestand van het project gemaakt.  Deze export kan na afloop van het project worden overgedragen als onderdeel van het projectdossier, maar kan ook intern gebruikt worden als archief (dat voldoet aan de Archiefwet). De export is op basis van .html waardoor deze zonder VISI bekeken kan worden. De export wordt aangeleverd via een beveiligde FILESender en de download link wordt alleen gedeeld met de gevolmachtigde of functioneel beheerder van de organisatie die het archief aanvraagt. Het archief bevat alleen de informatie en communicatie binnen de eigen organisatie en die op het raakvlak met de andere organisatie.

Archiveren tijdens het project

Het is ook mogelijk om informatie tijdens het project te archiveren. Boven het onderwerp van het bericht vind je een icoon om de transactie te downloaden. Hiermee sla je de transactie op als .zip bestand. Aan het Zip bestand wordt een overzicht van alle verstuurde berichten binnen de transactie inclusief inhoud in pdf formaat toegevoegd, alsmede eventuele bijlagen.

Ook is het mogelijk om door middel van koppelingen met andere applicaties zoals SharePoint, Think project!, Docstream of Verseon informatie tijdens het project al dan niet automatisch door te zetten bij binnenkomst. Zo kun je gaandeweg het archief verder vullen. Het is ook mogelijk om handmatig transactie te selecteren en deze te versturen naar het archief.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.

Openstaande transacties

Wanneer je het project gaat afsluiten is het belangrijk om te kijken of alle transacties in het project afgerond zijn.

Als transacties of berichten open blijven staan, ontstaat onduidelijkheid of taken wel of niet zijn uitgevoerd. Het heeft dan ook de voorkeur om het dossier zo compleet mogelijk op te leveren. Transacties die nog open staan zijn rood of blauw, afgeronde transacties zwart of roze. Bij openstaande transacties moet de ontvanger van het laatste bericht altijd nog een reactie sturen. 

Je kunt ook het overzicht openstaande acties gebruiken. Met deze informatie kun je van elk projectlid zien welke acties er nog open staan en ze hierop attenderen.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.

Afsluiting regelen met je contractpartner

Wanneer het werk is afgerond kan het VISI project worden afgesloten. Hiermee sluit je de formele communicatie over dit project met je contractpartner. Om dit op een nette manier te regelen heeft Bakker&Spees een handige project afsluit transactie toegevoegd.

Aan alle landelijke raamwerken van Bakker&Spees is de transactie “Aanleveren: voorstel tot afsluiten VISI project” toegevoegd. Middels deze transactie kun je de afsluiting van het VISI project netjes met je contractpartner regelen. Door een voorstel in te dienen vraag je de andere organisatie of het ermee eens is dat de communicatie wordt afgerond. Wanneer de andere organisatie het er mee eens is kan deze een goedkeuring sturen in de vorm van een akkoord. Daarmee is het dossier compleet. Wanneer de andere organisatie nog informatie verwacht, kan deze een afwijzing sturen. Hierin zal altijd om een onderbouwing worden gevraagd.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.