Het behandelen van een bericht

Voor het behandelen van een bericht ga je naar ‘Te behandelen’. Daar vind je alle berichten waarop jouw reactie is vereist.

Door op de transactie te klikken zie je het nieuwste bericht tevoorschijn komen in het ‘berichtenvenster’. Als er al eerder is gecommuniceerd over dat onderwerp kun je ook de andere correspondentie zien. Klik op het pijltje voor het onderwerp om de transactie ‘uit te klappen’.

Wil je de complete inhoud van je bericht op het scherm hebben, kies dan voor [Bekijk in nieuw tabblad] . Om op het bericht te reageren kies je voor [Behandelen].

Per transactie kan het antwoordbericht verschillen. Soms heb je maar een optie, soms heb je er meer. Al deze opties zijn in het raamwerk vastgelegd. In dit voorbeeld zijn we ingelogd als opdrachtnemer en gaan we reageren op het contractdocument van de opdrachtgever.

Antwoord pijl

Door te kiezen voor het antwoord met een antwoordpijl reageer je op het bericht, in bovenstaand geval is dat ‘bevestiging: contractdocument (opgesteld door OG)’.

Doorstuur pijl

Door te kiezen voor een doorstuurpijl start je een nieuwe transactie. In dit geval wordt het bericht intern doorgestuurd binnen je eigen organisatie. Dit kan dan gaan om een uitwerkverzoek of adviesverzoek.

In dit voorbeeld gaan we direct reageren op de opdrachtgever en kiezen we voor het bericht ‘Bevestiging: contractdocument (opgesteld door OG)’.

De meeste velden zijn nu geblokkeerd. We kunnen geen informatie meer aanpassen. Wel kun je altijd een eenmalige opmerking plaatsen. Deze zal alleen zichtbaar zijn voor de ontvanger van het bericht. Als die het bericht weer doorstuurt is het veld eenmalige opmerking leeg en kun je weer nieuwe tekst invullen.

We kiezen voor [Verzenden] en het bericht gaat weer naar de opdrachtgever toe.

De communicatie tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer over dit onderwerp is in dit geval nu afgesloten. De transactie is zwart geworden en is ook te vinden in de map ‘Afgerond’.

Veel gestelde vragen :

Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?

  • Je behandelt berichten uit het ‘’Alle Berichten’’ postvak.

Wij raden je aan om te werken in VISI via de ‘’Te behandelen’’ tab. Hier zal je alleen transacties vinden waar je daadwerkelijk ook iets mee kan of moet.

  • Je hebt niet de juiste rechten.

Geen paniek! Deze rechten kunnen later toegekend worden. Gaat het om een machtiging op de 1e lijn? Dan kunnen wij je verzoeken om een schriftelijk akkoord te verschaffen van de opdrachtgever.

  • Het bericht is afgerond, en hoeft niet meer behandelt te worden.

Je bericht kan dan roze zijn. Dit bericht kan je gereed melden, zodat het verdwijnt uit je ”te behandelen” box

Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Helaas is het niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken

Wij raden je aan om je bericht te laten afkeuren door de ontvangende partij zodat je het verzoek daarna kan intrekken om de transactie zelfstandig af te sluiten.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.