SOAP adres

Wanneer je wordt gevraagd om met VISI te werken moet je een aantal dingen regelen om zo snel mogelijk aan de slag te kunnen. Zo zal je waarschijnlijk een SOAP-Url moeten opgeven. Hier leggen we uit wat het is en hoe je eraan komt.

Wat is SOAP

SOAP (aanvankelijk een afkorting voor Simple Object Access Protocol) is een protocol dat wordt gebruikt voor communicatie tussen verschillende VISI omgevingen. De werking van het SOAP protocol wordt beschreven in de VISI standaard. Het doel hiervan is dat het VISI-platform van Bakker&Spees in technische zin VISI berichten met bijlagen kan uitwisselen met een ander informatiesysteem dat volgens dezelfde richtlijn is ingericht.

Misschien lijkt het alsof iedereen binnen het VISI-platform in dezelfde omgeving werkt, maar in werkelijkheid werkt iedere organisatie op zijn eigen VISI omgeving en vindt er allerlei communicatie plaats tussen deze omgevingen. Dit zorgt ervoor dat iedereen altijd toegang heeft tot zijn eigen informatie, en elke omgeving voldoet aan de hoogste beveiligingseisen.

Iedere VISI omgeving heeft daarom een uniek SOAP-url. Je kunt het vergelijken met een postadres in VISI. Hiermee kunnen we zorgen dat jouw omgeving met de VISI omgevingen je van contractpartners berichten kan uitwisselen.

Hoe kom ik aan een SOAP adres?

Iedere organisatie heeft een herkenbaar SOAP adres gekregen van Bakker&Spees. Ben je benieuwd naar jouw SOAP adres? Neem dan contact op met je accountmanager of consultant.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.