VISI Standaard

VISI is een verplichte open standaard voor bouwprocesmanagement.

Deze standaard schrijft technische aspecten voor waar de projectcommunicatiesoftware aan moet voldoen. Concreet beschrijft de VISI-standaard een methodiek en format voor het beschrijven van verantwoordelijkheden, interacties en proces workflow tussen actoren in een bouwproject gedurende alle fases van de levenscyclus. 

Pas toe of leg uit

VISI is binnen Nederland ook een verplichte standaard. Als een overheid op zoek is naar een applicatie die dient voor bouwprocesmanagement, zijn ze verplicht om VISI te gebruiken als ze meer dan 50.000 euro investeren in de applicatie. Indien daar vanaf geweken wordt, moet het worden uitgelegd in het jaarverslag. Wil je meer weten over de verplichting van de VISI-standaard?

FORUM STANDAARDISATIE

Europese norm

VISI is de norm in de Europese Unie en Nederland binnen de bouw. Het is de norm omdat het gemeengoed is geworden onder een verscheidenheid van organisaties.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.