VISI Vlogs

VISI stories

Leer het product én het team kennen door middel van korte video’s. Wil je altijd op de hoogte zijn van een nieuwe vlog? Abonneer je dan op ons youtube kanaal, of hou onze socials in de gaten.

Aflevering 1: Wat is VISI?

In deze aflevering geeft Ruben Blair een korte introductie op VISI.

Aflevering 2: Het verschil tussen de VISI-standaard en VISI van Bakker&Spees

In deze aflevering vertelt Ruben Blair meer over het verschil tussen de VISI standaard en de VISI software van Bakker&Spees.

Aflevering 3: Het gebruik van VISI bij projecten

In deze aflevering vertelt Jan Veenhof meer over hoe VISI gebruikt wordt binnen projecten.

Aflevering 4: VISI en UAV2012

In deze aflevering vertelt Ruben Blair meer over hoe je de UAV2012 kunt toepassen in VISI.

Aflevering 5: Projectuitdagingen en VISI

In deze aflevering vertelt Giora Polak over de redenen waarom VISI wordt gebruikt binnen projecten.

Aflevering 6: Communiceren aan de hand van workflows

In deze aflevering legt Giora Polak uit hoe workflows en berichten in VISI met elkaar samenhangen.

 

Aflevering 7: Reviewtabellen

In deze aflevering vertelt Olaf Kok meer over de nieuwe trend reviewen in VISI

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.

Instructiefilmpjes

Werken in VISI is best eenvoudig, zeker als je onze instructiefilmpjes hebt bekeken. Om jou te helpen het werken in VISI nog sneller onder de knie te krijgen, hebben we voor diverse onderwerpen handige uitleg filmpjes gemaakt. Je vindt ze bij de bijbehorende artikelen met uitleg, maar ook in één handig overzicht op deze pagina.

Een nieuw bericht opstellen

In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je een nieuw bericht opstelt.

Een bericht behandelen

Als je een bericht ontvangt in VISI kun je deze behandelen. Dit filmpje legt uit hoe dat werkt.

Overzichten

Excel bestanden bijhouden met de status van je project hoort met VISI tot de verleden tijd. Bekijk hier hoe je deze overzichten kunt gebruiken.

Project kiezen

Als je met meerdere projecten werkt in VISI kun je gemakkelijk schakelen tussen de projecten. Dit filmpje legt uit hoe.

Transactiediagram bekijken

Elk bericht in VISI is onderdeel van een proces tussen twee rollen. In VISI termen noemen we zo een proces een transactie. Je kunt op elk moment een processchema van de transactie bekijken. Om dit te doen kun je een transactiediagram openen, bekijk in dit filmpje hoe je dat doet.

Schakelen tussen weergaven

Je kunt als gebruiker in ieder project in één muisklik schakelen tussen de eenvoudige en de geavanceerde weergave. Hiermee kun je zelf kiezen welke weergave je wil gebruiken om de informatie in VISI te zien. Zo heb je altijd het overzicht dat bij jou past. Bekijk hier hoe je de weergave kunt veranderen.

Verkenner dicht- en openklappen

Wanneer je meer ruimte wil voor het transactie- en berichtenvenster, kun je het verkennermenu inklappen door onderaan de verkenner op de knop ’Dichtklappen’ te klikken. Klik vervolgens op hetzelfde icoontje op de verkenner weer te openen.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.

Tipkaart en handleiding

Voor alle gebruikers hebben we twee handige documenten opgesteld waarmee je direct wegwijs wordt in VISI. De VISI-handleiding helpt projectleden om zich zelfstandig te kunnen verdiepen in de werking en de functionaliteiten. De VISI-tipkaart helpt iedereen direct op weg met handigheidjes voor de gebruiker.

De VISI-tipkaart

Ben je op zoek naar een manier om snel te weten wat de belangrijkste knoppen en functies zijn?

DOWNLOAD DE TIPKAART

 

 

 

De VISI-handleiding

Wil je uitgebreide informatie over hoe je met VISI kunt werken, en welke functionaliteit er allemaal is?

DOWNLOAD DE HANDLEIDING

 

 

Online lezen

Je kunt ook op ieder moment vanuit het VISI-platform de handleiding of tipkaart raadplegen. Om deze te vinden klik je in de navigatie op “Help”. Een nieuw tabblad met hulpinformatie zal openen. Hier vind je de links naar de documentatie, alsmede de contactgegevens van de servicedesk van Bakker&Spees.

 

 

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.

Gebruikersinstructie

Voor elke (nieuwe) gebruiker van VISI is het handig om een gebruikersinstructie te volgen. Tijdens de gebruikersinstructie wordt de basis van VISI uitgelegd, krijg je als gebruiker uitleg over het platform en maak je kennis met de processen zoals deze zijn opgenomen in het VISI raamwerk.

Een gebruikersinstructie is klassikaal en kan grotere groepen personen bevatten, maar de voorkeur is maximaal 10 personen.

De instructie begint met een introductie tot de VISI-systematiek en het VISI-platform. Daarna richten we ons op de software. Je leert transacties op te starten en berichten te behandelen. Je ervaart hoe je informatie en bijlagen kunt invoeren en versturen maar ook het aanmaken van persoonlijke filters en het generen van de juiste overzichten.

Onderwerpen

  • Introductie tot de VISI-systematiek
  • Algemene presentatie van het programma: menu- en knoppenbalk;
  • Het verzenden en beantwoorden van berichten;
  • Het open en gebruiken van overzichten;
  • Het aanpassen van instellingen.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.

Consultancy

VISI introduceren in je project of organisatie betekent niet alleen het plaatsen van software. VISI vraagt om een veranderde, professionele werkwijze van het hele projectteam. De VISI-consultants van Bakker&Spees ondersteunen daarom organisaties en gebruikers bij de implementatie van VISI.

Nieuwe projecten binnen VISI kunnen al binnen 2 dagen worden opgezet doordat we het wiel niet per project opnieuw hoeven uit te vinden. Door historische kennis en standaarden (UAV) toe te passen, voelt een project als ‘Plug and Play’. Toch vraagt het werken met VISI om een professionele werkwijze van het hele team. VISI-consultants van Bakker&Spees zorgen met praktische trainingen, werkvloerbegeleiding en evaluaties voor de optimale ondersteuning van gebruikers op locatie. 

Aanvullend op de standaard inrichting van projecten kan je gemakkelijk koppelingen maken met andere applicaties en systemen. VISI-consultants van Bakker&Spees kunnen gericht advies geven over procesoptimalisaties door systemen op elkaar aan te sluiten. Ook raamwerk en overzicht aanpassingen en aanvullende software wensen worden nauwkeurig gedefinieerd en uitgewerkt naar wens.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.