Dossier

In het dossier vind je alle bijlagen/documenten en kun je diep in het archief zoeken.

Het dossier kent vier verschillende onderdelen:

Algemene mappen

De algemene mappen zijn mappen die aangemaakt worden door de projectbeheerder en waarin communicatie automatisch geordend wordt. In de meeste gevallen zijn algemene mappen gebaseerd op berichtregels met een keuzelijst, bijvoorbeeld een discipline (technisch of omgevingsmanagement).

Als je in een bericht een discipline kiest, wordt automatisch een mapje aangemaakt waaraan het bericht gekoppeld wordt. Mocht het mapje van de betreffende discipline al bestaan, dan wordt de transactie toegevoegd aan dat mapje. Zo wordt het heel eenvoudig om alle communicatie van een bepaald keuzetype uit de lijst terug te vinden.

Filters

Door gebruik te maken van filters kun je sneller zoeken.

Transactietype

In deze map staan alle transactietypen die verzonden zijn in het project. Door hier op een transactie te klikken krijg je in het transactievenster de verzonden transacties van dat type te zien.

Berichttype

Deze map werkt hetzelfde als de ‘transactietype’ map. Alleen gaat het nu om berichten in plaats van transacties.

Initiator

De initiator is degene die oorspronkelijk met de transactie is begonnen. Met deze filter kun je alle communicatie van een bepaalde initiator zien.

Executor

De executor is degene die het bericht ontvangt en erop gaat reageren. Met deze filter kun je alle communicatie van een bepaalde executor zien.

Persoon

Hiermee kan de communicatie per persoon worden teruggevonden.

 

Bijlagen

Bij het toevoegen van een bijlage heb je altijd de volgende kolommen:

Alles wat daar wordt ingevoerd kan later worden teruggevonden via ‘Bijlagen’ in het ‘Dossier’.

Bestandnaam

Op de naam van de bijlage.

Soort document

Aan de hand van het keuzemenu ‘soort document’ bij het toevoegen van een bijlage.

Kenmerk document

Vrije veld dat je zelf kunt invullen.

Datum document

Datum die je het document meegeeft.

Versie document

Versienummer dat je het document meegeeft.

 

Persoonlijke mappen

Je kunt zelf persoonlijke mappen aanmaken. In een persoonlijke map kun je transacties toevoegen. Dit kan handig zijn als je een vergadering hebt en je bepaalde punten wilt bespreken. Dan hoef je niet steeds op zoek te gaan naar de punten, maar staan ze al in je map. Een persoonlijke map voeg je toe door op het kopje van persoonlijke map te staan en te kiezen voor [rechtermuisknop][Voeg een persoonlijke map toe].

Geef de map een naam en ga daarna in de VISI-verkenner weer naar ‘Alle berichten’. De transacties die daar staan kun je nu één voor één naar de persoonlijke map slepen.

Verwijderen van de map kan ook via de [Rechtermuisknop]

Veelgestelde vragen

Werken met VISI in Internet Explorer

Werk je met VISI Web, dan raden we je aan om niet met Internet Explorer te werken. Betere browsers zijn Edge, Firefox en Chrome. Internet Explorer is verouderd en ondersteunt niet alle nieuwe functionaliteiten van VISI 4.5.

Ik ga een VISI-project verlaten hoe kan ik mijn account overdragen?

Ga je een project verlaten? Dan kun je een opvolger laten instellen. Deze opvolger kan al jouw openstaande acties afhandelen en nieuwe berichten behandelen.Je kunt hiervoor een e-mail sturen naar onze servicedesk, wij passen dit direct voor je aan! Wil je het niet direct aangepast hebben, laat ons dan weten per wanneer de opvolging in gaat.

Wist je dat downloaden van bijlagen anders werkt per internetbrowser?

Zo zullen Firefox en IE vragen of je het bestand wilt openen of opslaan, maar zal Chrome het bestand direct (dus zonder vraag) downloaden.