Legenda

De transacties hebben verschillende kleuren die de status van de transactie aangeven.

De legenda waarin deze kleuren staan, kun je opvragen met de vlag-knop [Legenda] die rechtsboven in het transactiescherm te vinden is. Bovenin verschijnt het scherm met uitleg. Dit scherm verdwijnt weer, als je er eenmaal op klikt.

Transactiestatus

Berichten die je verstuurt en ontvangt hebben een bepaalde status. Dat zie je aan de kleur, maar ook in de kolom ‘status’.

Blauw – open

Er wordt nog gecommuniceerd over dit onderwerp en iedereen is op tijd met reageren.

Rood – open, te laat

Er wordt nog gecommuniceerd over dit onderwerp, maar iemand is te laat met reageren. De reactietermijn is overschreden.

Zwart – gesloten

Alle communicatie over dit onderwerp is afgerond. Er kan niet meer gereageerd worden.

Paars – gesloten, niet gereed gemeld

Alle communicatie over het onderwerp is afgerond. Er kan niet meer gereageerd worden.

De transactie moet alleen nog gereed gemeld worden door jou.

Dik – ongelezen

Deze transactie is nieuw of er is een nieuw bericht ontvangen.

Transactie gereedmelden

Verzendstatus

Omdat de communicatie tussen twee verschillende partijen loopt via een eigen server (‘postvak’,) wil je zeker weten dat wat jij stuurt ook bij de ander is aangekomen. Bij verzendstatus kun je zien of je bericht inderdaad is aangekomen.

Verzonden

Het bericht is correct verzonden en aangekomen op de server van de ontvangende persoon.

Nog niet verstuurd

Het bericht is nog niet verzonden.

Fout bij verzenden

Het bericht kan niet verzonden worden vanaf de eigen server.

Verzonden, nog geen bevestiging

Het bericht is verzonden, maar nog niet aangekomen op de andere server.

Indien de verzendstatus niet na een halve dag is veranderd in een zwart vinkje, neem dan contact op met je VISI-aanspreekpunt of de servicedesk van Bakker&Spees.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.