Versienummers

Naast een uniek volgnummer kan iedere transactie ook een versienummer bevatten. Wanneer binnen een transactie bijvoorbeeld een afkeuring plaatsvindt en een nieuwe versie wordt ingediend kan het versienummer automatisch worden opgehoogd. Hiermee ontstaat een unieke vorm van versienummering.

Versienummers instellen

Versienummers worden ingesteld door de Functioneel Beheerder. Een nieuw versienummer kan worden ingesteld door een nieuwe transactie aan te maken en vervolgens te kiezen voor “Versienummer” en het bericht “Nieuw versienummer”. Versienummers worden altijd gebaseerd op basis van het unieke Volgnummer. Je selecteert eerst het Volgnummer waar het versienummer betrekking op moet hebben. Vervolgens selecteer je het Simple Element (Veld) waar het volgnummer ingevuld moet worden. Tenslotte geef je aan wat de startwaarde moet zijn, bijvoorbeeld 0 of 1.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.