E-mailnotificaties

Wanneer je binnen VISI een bericht ontvangt, krijg je als gebruiker hiervan standaard een notificatie op je emailadres toegestuurd. Het is mogelijk om deze notificaties per project aan te passen of aanvullende notificaties in te stellen.

Notificaties aanpassen en toevoegen

Om je e-mailnotificaties aan te passen klik je op “instellingen” in de navigatiebalk. Het instellingenmenu opent vervolgens in een nieuw tabblad. In het instellingenmenu staan de volgende opties:

  • Stuur een email als er een nieuw bericht is
  • Stuur een email als een reactietermijn verloopt
  • Stuur een email als de persoon voor wie jij gemachtigd bent een bericht ontvangt
  • Stuur een email als jij de verzender bent van het bericht en de ontvanger te laat reageert

Standaard staat de emailnotificatie aan voor het verzender van een notificatie voor het bericht waar jij de actiehouder / ontvanger bent. Om deze uit te zetten kun je op het vakje erachter klikken, het vinkje verdwijnt dan. Om de notificatie aan te zetten klik je op het lege vakje, waardoor het vinkje verschijnt. Kies vervolgens onderin het scherm voor “Opslaan”

Het is ook mogelijk om in te stellen dat je een email wilt ontvangen als een reactietermijn van een bericht (bijna) overschreden wordt. Deze notificatie kun je aanzetten door een vinkje te zetten in het vakje achter de tekst “Stuur een email als een reactietermijn verloopt”. Dit is bijvoorbeeld handig als je een herinnering wilt ontvangen een aantal dagen voordat je ergens een antwoord op moet geven.

Wanneer je deze optie selecteert verschijnt de volgende tekst eronder: “Hoeveel dagen voordat een reactietermijn verloopt wil je een email ontvangen?”. Je kunt vervolgens opgeven hoeveel dagen van te voren je deze email wilt ontvangen. Wanneer je bijvoorbeeld een “3” invult, dan zal je drie dagen voor het verlopen van de reactietermijn een herinnering ontvangen per email.

De instellingen gelden per project, dus je kunt per project verschillende notificaties instellen.

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.