AUR

Opdrachten voor werken in België dienen conform de Algemene Uitvoeringsregels (AUR) van de Overheidsopdrachten te worden uitgevoerd. Bakker&Spees heeft een VISI-raamwerk ontwikkeld specifiek voor Belgische werken.

Standaard transactiepatroon

Binnen VISI-raamwerken van Bakker&Spees bestaat er voor elke transactie een standaard transactiepatroon. Op elke lijn (laag binnen de organisatie) is daarom aan de benaming van de transactie altijd te herkennen waar het proces zich bevindt. Door het standaard transactiepatroon te faciliteren in elk raamwerk kan elk projectteam tot drie lagen diep worden ondersteund.

Transacties AUR raamwerk

Het VISI-raamwerk Algemene Uitvoeringsregels (AUR) kent diverse transacties die kunnen worden geïnitieerd door aannemer of opdrachtgever.

  • Aanbieden: verslagen (opgesteld door aannemer)
  • Aanleveren: (mogelijk) voorstel tot wijziging door aanbestedende overheid
  • Aanleveren: bewijsdocumenten en bonnen door aannemer
  • Aanleveren: document ter acceptatie door aannemer
  • Aanleveren: meetstaat door aannemer
  • Aanleveren: melding door aanbestedende overheid
  • Aanleveren: melding door aannemer
  • Aanleveren: melding proeven door aanbestedende overheid
  • Aanleveren: opdrachtdocument (opgesteld door aanbestedende overheid)
  • Aanleveren: schuldvordering incl. vorderingsstaat door aannemer
  • Aanleveren: wijziging / verzoek tot wijziging door aannemer

Meer informatie?

Wil je meer weten over dit raamwerk, of de verschillende procesdiagrammen eens doornemen? Neem dan contact op met je accountmanager.

NEEM CONTACT OP

Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat ik geen tijdelijk wachtwoord ontvang?
  • Je hebt geen of een ongeldig gebruikersnaam ingevuld.
    De gebruikersnaam hoort je e-mailadres te zijn.
  • Je gebruikt een verkeerde link om in te loggen.
  • Je hebt drie keer geprobeerd in te loggen.
    Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom werkt mijn tijdelijke wachtwoord niet?
  • Je tijdelijke wachtwoord is niet correct ingevuld.
    Het kan zijn dat bij het copy-pasten er een tekentje teveel of te weinig is gekopieerd.
  • Je account is geblokkeerd. Neem contact op met de VISI Servicedesk.
    Lees meer over Inloggen in VISI 5.
Waarom kan ik mijn bericht niet behandelen?
  • Je behandelt de berichten vanuit het Alle berichten-postvak. Beter is het om in VISI te werken via de Te behandelen-locatie. Hier staan de transacties waar je daadwerkelijk ook wat mee kan of moet.
  • Je hebt niet de juiste rechten. Deze kunnen eventueel later toegekend worden.
  • Het bericht is afgerond en hoeft niet meer behandeld te worden. Het bericht kan dan roze zijn. Je kunt het gereedmelden met het vinkje.
    Meer over Het behandelen van berichten.
Kan ik mijn verzonden bericht terugtrekken?

Het is niet mogelijk om verzonden berichten terug te trekken. Laat je bericht afkeuren door de ontvangende partij. Daarna kan je het verzoek intrekken en de transactie afsluiten.
Meer over Het behandelen van berichten.